Diesel wzbogacony gazem LPG w samochodach.
Dodane przez Administrator dnia Grudnia 23 2015 05:54:17

Diesel na gaz - to działa!

Instalacje LPG do silników wysokoprężnych składają się z zestawu podobnego jak do silników iskrowych czyli jest zbiornik, reduktor parownika, wtryskiwacze gazu, przełącznik LPG, elektroniczna jednostka sterująca ECU, czujniki monitorujące prędkość obrotową silnika, jego obciążenie, temperaturę i inne ważne parametry pracy jednostki napędowej. Sterownik silnika pełni funkcję monitorująco-kontrolną.


Treść rozszerzona

Diesel na gaz - to działa!

Instalacje LPG do silników wysokoprężnych składają się z zestawu podobnego jak do silników iskrowych czyli jest zbiornik, reduktor parownika, wtryskiwacze gazu, przełącznik LPG, elektroniczna jednostka sterująca ECU, czujniki monitorujące prędkość obrotową silnika, jego obciążenie, temperaturę i inne ważne parametry pracy jednostki napędowej. Sterownik silnika pełni funkcję monitorująco-kontrolną.

Nie ma znaczących różnic w instalacjach przeznaczonych do silników wysokoprężnych i z zapłonem iskrowym. W skład zestawu wchodzą między innymi: zbiornik, reduktor parownika, wtryskiwacze gazu, przełącznik LPG, elektroniczna jednostka sterująca ECU oraz czujniki monitorujące prędkość obrotową silnika, jego obciążenie, temperaturę i inne ważne parametry pracy jednostki napędowej. Sterownik silnika pełni funkcję monitorująco-kontrolną. W razie awarii któregoś z podzespołów bądź niepoprawnych parametrów pracy następuje wyłączenie systemu. Gaz nie jest wówczas dostarczany do komory spalania, a samochód pracuje jako jedno-paliwowy.

W dobie pogoni za niższą emisją substancji szkodliwych rozwiązanie łączące zasilanie olejem napędowym i gazem LPG wydaje się wręcz idealne. Silniki Diesla bez systemu Common Rail uzyskiwały jedynie do 80% spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a dla turbodoładowanych, nowoczesnych jednostek napędowych z układem Common Rail ta wartość jest mniej więcej o 5-7% wyższa. Składnikami reakcji niepełnego spalania są substancje szkodliwe, takie jak tlenek węgla, węglowodory czy na przykład cząstki stałe. Dodanie LPG do mieszanki powoduje, że dopalane jest 95% paliwa. To zdecydowanie lepszy wynik, a co za tym idzie - mniej emitowanych substancji szkodliwych i większa moc jednostki.

Zaletą tego układu są nieco lepsze osiągi pojazdu. Zastosowanie LPG do diesla powoduje wzrost maksymalnego momentu obrotowego i mocy jednostki napędowej nawet o 30%. Biorąc pod uwagę również płynące z tego oszczędności, które mogą wynieść nawet 20%, można stwierdzić, że jest to bardzo dobre rozwiązanie.


Jakie są rodzaje instalacji LPG do silników diesla?

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się rozwiązanie zwane diesel - gaz. Systemy mono-fuel oraz dual-fuel są drogie w montażu i ustawieniu. Jest jednak trzecia opcja, rozpowszechniana na rynku jako diesel gaz. W tym układzie rozruch odbywa się na oleju napędowym. Dopiero podczas pracy dodawane jest LPG. Główną różnicą względem systemu dual-fuel są proporcje mieszanki. W tym przypadku to gaz stanowi 30% mieszanki. Dzięki temu uniknięto konieczności wprowadzania poważnych zmian, generujących dodatkowe wydatki.

W Olsztynie i okolicach Olsztyna instalacje LPG do silników diesla stają się również coraz bardziej popularne. Przedstawiamy profil nazwy internetowej diesel na gaz lpg oraz instalacja Olsztyn.